Abouzahra zadebiutowała jako solistka w wieku siedmiu lat grając koncert skrzypcowy Vivaldiego „Wiosna” z Mexico State Symphony Orchestra, ponadto występowała z takimi orkiestrami jak Węgierska Filharmonia Narodowa, Concerto Budapest, Kremerata Baltica, Franz Liszt Chamber Orchestra, Mexico State Symphony Orchestra, Budapest String Orchestra, Philharmonic Orchestra Győr, Opera Orchestra Budapest, Chamber Orchestra Weinheim, Symphony Orchestra Miskolc, MÁV Symphony Orchestra i wiele innych.
Amira występowała w wielu miejscach na świecie, takich jak Lincoln Center New York, Philharmonie Berlin, Cairo Opera House, Covent Garden London, Concert House Aarhus, Royal Opera House Muscat, Alexandria Opera House, Palace of Arts Budapest, Budapest Music Center, Expo Milano, Old Parliament House Singapore, Europe Palace Strasbourg i Pearl Tower Shanghai.
Koncertowała w Anglii, Francji, Belgii, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii, na Węgrzech, w Egipcie, Omanie, Libanie, Chinach, Singapurze, Meksyku i USA. Była zapraszana do udziału w licznych festiwalach, takich jak Festival Academy Budapest, IMS Prussa Cove, György Cziffra Festival, Operalia Gala by Plácido Domingo, Chieti Classica, Isa Semmering, Kaposfest Hungary, Budapest Fest Shanghai, InspirArt Budapest, Muscat Chamber Music Series i Mozart Day – Concerto Budapest.
Jest laureatką wielu konkursów, stypendystką Fundacji Domhofa oraz artystką-członkiem Yehudi Menuhin’s Live Music Now.
Jest brytyjskim altowiolistą, absolwentem Guildhall School of Music and Drama, Royal College of Music oraz Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien. Jako kameralista, Nic brał udział w Musethica/ECMA Vilnius i Joie de Vivre Festival Vienna, a także występował gościnnie na festiwalach Northern Chords (Gateshead), Aberystwyth i New Generation (Florencja), skupiając się na kameralnych redukcjach większych dzieł orkiestrowych i operowych. Był częstym uczestnikiem serii koncertów Maiastra Chamber Music Foundation (Londyn), a także grał w EUYO Ferrara Chamber Music Academy 2019. Nicholas miał przyjemność grać z takimi muzykami jak Christophe Koncz, Richard Lester, Arisa Fujita, Gabrielle Lester, Simon Blendis, Avri Levitan, Akiko Ono oraz członkami Chamber Orchestra of Europe.
Nicholas gra regularnie jako kierownik sekcji altówki w Wiener Kammerorchester. Był członkiem European Union Youth Orchestra, a także cieszył się zastępstwem w orkiestrach różnej wielkości, w tym London Symphony Orchestra, Britten Sinfonia, ORF Radio-Symphony Orchestra Wien, Royal Ballet Sinfonia (Londyn/Birmingham) oraz orkiestra Sommerakademie der Wiener Philharmoniker/Philharmonia Akademie Wien. Grał z takimi dyrygentami jak Sir Simon Rattle, Gianandrea Noseda, Manfred Honeck, Marin Alsop, Vasily Petrenko, Susanna Mälkki, Oksana Lyniv i Bernard Haitink.
Jest kanadyjską skrzypaczką polskiego pochodzenia. Jako solistka i kameralistka występowała w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Rosji, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Grecji, Islandii, Holandii, Polsce, Słowacji, Armenii, Hiszpanii, Ukrainie, Serbii, Rumunii, Peru, Kostaryce, Meksyku i Chile. Występowała jako solistka z takimi orkiestrami jak Brandeburgisches Staatsorchester Frankfurt Oder, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus oraz orkiestry filharmoniczne wielu miast w Polsce.
wielu miast w Polsce. Nadia prowadziła liczne zespoły jako koncertmistrz, w tym przy produkcjach operowych w Holandii, jest stałym członkiem Zakhar Bron Chamber Orchestra w Szwajcarii. W latach 2017-2019 była dyrektorem artystycznym Commemorative Concerts w Weill Hall w Carnegie Hall w Nowym Jorku.
Mając na celu czynienie dobra poprzez muzykę, trenowała orkiestry młodzieżowe El-Sistema w Ameryce Południowej i prowadziła warsztaty z dziećmi uchodźców w Grecji
– Praca ta została udokumentowana dla CBC Arts. Studiowała u profesorów Vladimira Landsmana, Borisa Belkina i Laury Andriani, a obecnie kończy pracę doktorską na temat swojego wieloletniego mentora, profesora Zakhara Brona. Gra na skrzypcach Francesco Gobetti z 1772 roku i smyczkiem Charlesa Nicolasa z 1890 roku, hojnie wypożyczonych przez firmę Canimex z Drummondville w Québecu.
Dyrygent, pedagog, reżyser i aranżer. Urodził się w 1957 w Krakowie. Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne w Krakowie w klasie altówki oraz Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie dyrygentury prof. Jerzego Katlewicza (dyplom z wyróżnieniem). W krakowskiej Akademii uzyskał kwalifikacje I i II stopnia (1992, 1996). Brał udział w kursach interpretacji muzyki Bacha (prof. Rilling) i Bartoka (prof. Somogyi). Ukończone podyplomowe studia marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jako dyrygent współpracował z Operą i Operetką w Krakowie, Sinfonią Varsovią, teatrem “Roma” w Warszawie, Teatrem Muzycznym w Gliwicach, Teatrem Muzycznym w Gdyni i orkiestrami zagranicznymi. Pełnił funkcję dyrektora artystycznego i naczelnego Opery w Bydgoszczy (1989-1991), kierował Orkiestrą Symfoniczną krakowskiej Akademii Muzycznej (1991-1996); założył i przez długi czas prowadził Krakowską Młodą Filharmonię (Orkiestrę Symfoniczną Zespołu Szkół Muzycznych im. Karłowicza w Krakowie), z którą koncertował w kraju i za granicą. Dyrygował z solistami: Tatiana Shebanowa, Sharon Markovitsh, Elżbieta Towarnicka, Konstanty Andrzej Kulka, Krzysztof Jakowicz, Janusz Olejniczak, Grigorij Zhyslin, Allan Marks, Kemal Gekic, Stanisław Drzewiecki, Daniel Stabrawa i in. Stale angażowany do nagrań radiowych i telewizyjnych; agrywa muzykę klasyczną, filmową, teatralną, pop, rock i jazz. Zadyrygował ponad 3000 przedstawień operowych, operetkowych i musicalowych i ponad 400 koncertów muzyki symfonicznej i kameralnej. Jest wybitnym specjalistą w dziedzinie interpretacji muzyki operowej i oratoryjnej. Profesor Akademii Muzycznych w Krakowie i Gdańsku, Dziekan Wydziału Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie.
Zdobył duże uznanie zarówno w rodzinnych Węgrzech, jak i na całym świecie. Absolwent Konserwatorium Muzycznego im. Béli Bartóka (1988-92) oraz, z wyróżnieniem, Akademii Muzycznej im. Franciszka Liszta (1992-97), obu w Budapeszcie, uczęszczał również do Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris (2002-4) oraz brał udział w programie doktoranckim Uniwersytetu Muzycznego im. Ferenca Liszta, również w Budapeszcie (2013-17). Obecnie pełni wiele funkcji: jest prezesem Węgierskiego Towarzystwa Klarnetowo-Saksofonowego, głównym klarnecistą Orkiestry Symfonicznej im. Dohnányiego w Budapeszcie, kierownikiem artystycznym Budapest Saxophone Quartet (który założył w 1995 roku), profesorem saksofonu na Uniwersytecie w Miszkolcu, w północno-wschodnich Węgrzech, oraz krajowym przewodniczącym (dla Węgier) Międzynarodowego Stowarzyszenia Klarnecistów. Prowadził kursy mistrzowskie w całej Europie i USA, m.in. w Conservatorio Nicolini w Piacenzy we Włoszech, w Szkole Muzycznej w Vhrnika oraz na Letniej Szkole Muzycznej w Warszawie, Saxophone Academy w Podsreda, obie w Słowenii, Akademii Muzycznej Gnessin w Moskwie, Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz w licznych miejscach w Stanach Zjednoczonych: Stony Brook University (NY), University of Central Florida, The Juilliard School of Music (NY), Manhattan School of Music i California State University. Wczesna część jego kariery wyróżniała się licznymi nagrodami i wyróżnieniami konkursowymi, m.in. pierwsza nagroda na Budapeszteńskim Konkursie Klarnetowym w 1985 roku, trzecia nagroda na Konkursie Klarnetowym w Budapeszcie w 1985 roku, trzecia nagroda w Międzynarodowym Konkursie Clarinet Association Competition w Gandawie w 1993 r, pierwszą nagrodę w Konkursie Muzyki Kameralnejw Budapeszcie w 1997 roku oraz drugą nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Kwartetów Saksofonowych w Dortmundzie w 2000 roku. Obecnie często jest jurorem takich konkursów. Obecnie często pełni funkcję jurora na takich konkursach, w latach 2008-9 pełnił funkcję Przewodniczący Jury Międzynarodowego Konkursu Saksofonowego w Sestri-Lewancie w Sestri-Levante, na południowy wschód od Genui, a także był jurorem konkursów klarnetowych i konkursów klarnetowych i saksofonowych w Serbii, Słowenii i na rodzimych Węgrzech, m.in. w Narodowym Konkursie Klarnetowym i Saksofonowym w Győr. W 2011 roku otrzymał nagrodę Artisjus przyznawaną przez Związek Kompozytorów Węgierskich w Budapeszcie. Występował jako solista oraz muzyk kameralny i orkiestrowy w Austrii, Belgii, Kanadzie, Chinach, Chorwacji, Czechach, Francji, Niemczech, Grecji, Izraelu, Włoszech, Japonii, Malezji, Mauritiusie, Maroku, Holandii, Polsce, Katarze, Rumunii, Rosji, Singapurze, Słowacji, Słowenii, Korei Południowej, Hiszpanii, Tajwanie, Tajlandii i USA, w tym trzykrotnie w najbardziej znanej sali koncertowej świata, Carnegie Hall w Nowym Jorku. Jest ambasadorem marki D’Addario Woodwinds (USA), RZ Clarinets (Czechy) i BG France.
Po wyjeździe na kontynent amerykański studiował w Nowym Jorku i w Montrealu gdzie otrzymał tytuł magistra i doktora w dziedzinie muzyki. Obecnie prowadzi aktywną działalność koncertową, występując w najbardziej renomowanych salach jak Carnegie Hall i w Lincoln Center w Nowym Jorku, Place des Arts w Montrealu, Sala Unii w Rotterdamie, Konserwatorium im P. Czajkowskiego w Moskwie, Zamku Królewskim w Warszawie, Grand Theater w Wuxi.
Jako solista i kameralista występuje z licznymi orkiestrami między innymi Montreal Chamber Orchestra, Young Virtuosi of Montreal, Nouvelle Ensemble Moderne, Concordia Symphony Orchestra, Brandemburg Symphony Orchestra, Kościuszko Festival Orchestra, UMURFIN Orchestra Natal Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Leopoldinum, Camerata Cuprum oraz Zielonogórską, Białostocką, Toruńską, Sudecką, Kaliską Orkiestrą Symfoniczną i Orkiestrą Filharmonii Kameralnej z Łomży. Występuje na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych jak m.in. International Shanghai Arts Festival (Chiny), Międzynarodowy Festiwal im Pablo Casalsa (Hiszpania), Magalin Festiwal (Serbii), Primavera Festiwal (Brazylii). Podczas podróży koncertowych udziela wykładów i kursów mistrzowskich (m.in. Brazylia, Kanada, Włochy, Rosja, USA, Niemcy, Hiszpania, Szwajcaria, Armenia, Grecja, Słowacja, Serbia, Ukraina i Cypr). Występuje z wybitnymi muzykami i współpracował ze współczesnymi kompozytorami jak: Henryk Mikołaj Górecki, Krzysztof Penderecki, Denis Gougeon, Andre Prevosti inni. Dokonał wielu prapremier, większość z nich nagrały kanadyjskie stacje radiowe Radio Canada i CBC 2. Nagrywa dla radia, telewizji TVP2, TVP Polonia stacje telewizji Brazylijskiej oraz na płyty dla SNE, Concordia Records, Castalia i Dux. Podczas Jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym festiwali muzycznych w Polsce i na świecie m.in. Festiwalu im Karola Szymanowskiego w Brazylii, koncertów w cyklu „Polish Music at Carnegie Hall” (6 koncertów od 2016), Festiwalu Wielkanocnego w Montrealu od 2002r.
Została wychowana w muzycznej rodzinie. Była córką Haliny Walińskiej, zasłużonej dla Opery Bałtyckiej śpiewaczki solistki znaczącej dla polskiej kultury.
Iwona Kowalkowska przez wiele lat była etatową solistką Opery Nova w Bydgoszczy i Warszawskiej Opery Kameralnej w Warszawie. W jej dorobku znajdują się takie partie jak: Hanna (Straszny dwór – St. Moniuszko), Anusia (Wesołe żony z Windsoru – O. Nicolai), Mercedes (Carmen – G. Bizet), Donna Elvira (Don Giovanni – W.A. Mozart), Aminta (Il Re Pastore – W.A. Mozart), Pierwsza Dama (Czarodziejski flet – W.A. Mozart) i inne.
Występowała na wielu estradach koncertowych w kraju i za granicą jako solistka, (Carnegie Hall, Nowy Jork – USA, Berlin – Niemcy, Londyn – Wielka Brytania, Landgraaf – Holandia, Arnhem – Holandia, Mińsk – Białoruś, Daegu – Korea Płd. i in. ), współpracując z uznanymi zespołami (Filharmonia Rzeszowska, Filharmonia Zielonogórska, Filharmonia Świętokrzyska, Capella Bydgostiensis, Arte Dei Suanatori, Lubuska Camerata, Polski Chór Kameralny, Viridi Montagni i inne) oraz z dyrygentami takimi jak: Aleksander Geluk, Czesław Grabowski, Zbigniew Graca, Włodzimierz Kłosiewicz, Mieczysław Nowakowski, Ruben Silva, Przemysław Stanisławski, Włodzimierz Szymański i inni). Wykonywała partie solowe w utworach oratoryjno-kantatowych oraz dawała recitale, na których repertuar składały się arie operowe i pieśni wielu kompozytorów różnych narodowości. Celem jej działalności artystycznej od wielu lat było przywracanie z zapomnienia zapomnianych dzieł z obszaru polskiej liryki wokalnej, stąd zajmuje się głównie kameralistyką wokalną i instrumentalną. Nagrała kilka płyt CD: Oskar Kolberg „Pieśni na głos z fortepianem” CD, Cykl pieśni „Słonko” Stanisław Niewiadomski, kolędy, CD, Edycja Świętego Pawła.
Od 2005 roku prowadzi klasę śpiewu solowego. Najpierw w Akademii Muzycznej im. F. Chopina (obecnie UMFC) w filii w Białymstoku, następnie jako visiting professor w The Keimyung-Chopin Academy w Daegu (Korea Południowa). Od 2009 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Iwona Kowalkowska otrzymała nagrodę „Un Premier Prix a’l Unanimite avec Felicitations du Jury” au Concours International de: CHANT degre „SUPERIEUR”
Akordeonista. Absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu i Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (kierunek jazz i muzyka estradowa). Nauczyciel akordeonu w Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu. Uczestnik wielu konkursów i festiwali, m.in. „Krokus Jazz Festiwal”, „Głogowskie Spotkania Jazzowe”, „RCK Pro Jazz Festiwal”. Jest bardzo wszechstronnym muzykiem, jednym z nielicznych w Polsce grających jazz na akordeonie. Koncertował w krajach Europy (Włochy, Niemcy, Belgia, Austria, Szwajcaria, Wyspy Kanaryjskie), a także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W trakcie dotychczasowej pracy artystycznej współpracował z wieloma artystami sceny jazzowej (Piotr Kałużny, Zbigniew Wrombel, Krzysztof Przybyłowicz, Marcin Jahr, Frank Parker (USA),Martin Uherek (SK) Hans Peter Salentin (D), David Dorużka (CZ) ), wokalnej (Justyna Szafran, Iwona Loranc, Katarzyna Groniec, Grzegorz Tomczak, Agnieszka Różańska) i kabaretowej (Zenon Laskowik) jak również z aktorami Jackiem Fedorowiczem, Adrianną Biedrzyńską, Haliną Łabonarską, Wiesławem Komasą. Od czterech lat prowadzi klasę akordeonu jazzowego na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Lesznie. Prowadził warsztaty jazzowe dla studentów m.in. w Akademii Sztuki w Szczecinie, Akademii Muzycznej w Poznaniu a także w Conservatorio Di Musica Alfredo Casella- L’Aquila (Włochy). W swoim dorobku ma koncerty z orkiestrą symfoniczną, kameralną i Big Bandem. Jest często zapraszany do nagrań jako muzyk sesyjny. W roku 2011 ukazała się płyta „Buczkowski/Kałużny: Komeda – Inspiracje”. Dokonał nagrań dla radia i telewizji w Polsce, Niemczech i Austrii.
Pianista, klawiszowiec, kompozytor i aranżer; absolwent klasy fortepianu poznańskiej „Szkoły Talentów” i Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W dorobku artystycznym ma wiele nagród indywidualnych i zespołowych, m.in. Grand Prix „Ogólnopolskiego Festiwalu Pianistów Jazzowych” – Warszawa ’2006 (nagrodę wręczał mu sam Andrzej Kurylewicz); ponadto jego Trio zostało laureatem międzynarodowego konkursu „European Jazz Newcomer” w Hradec Kralove (Czechy); zdobył też II. Miejsce oraz Nagrodę Specjalną na „Ogólnopolskim Konkursie Pianistów Muzyki Rozrywkowej” w Warszawie. Jest bardzo wszechstronnym muzykiem, odnajdującym się w różnych stylistykach. Współpracował i występował z takimi artystami, jak: Brad Terry (USA), Krystyna Prońko, Piotr Wojtasik, Krzysztof „Puma” Piasecki, Mack Goldsbury (USA), Luis Nubiola (Kuba), Dennis Hernandez (Hiszpania), „Alex Band” Aleksandra Maliszewskiego, Farida (Włochy), Zbigniew Wrombel, Marcin Jahr, Krzysztof Przybyłowicz, Andrzej Święs, Michał Kapczuk, Tomasz Grabowy, Iwona Loranc, Marek Torzewski, Katarzyna Jamróz, Krzysztof Kiljański, Anna Treter, Grzegorz Tomczak, kabaret Zenona Laskowika, Piotr Schulz, Jacek Kotlarski, Leszek Dranicki, orkiestra Filharmonii Wrocławskiej czy Sinfonia Baltica w Słupsku. Oprócz autorskich projektów, wielokrotnie zapraszany był do udziału w nagraniach płyt różnych wykonawców, muzyki do filmu oraz programów dla radia i telewizji. Koncertował na wielu prestiżowych scenach w Polsce, Niemczech, Szwecji, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Ukrainie, m.in. w Filharmonii Lwowskiej, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, w studio koncertowo – nagraniowym radiowej „Trójki”, na Zamku Królewskim w Warszawie, na festiwalach: „Głogowskie Spotkania Jazzowe”, „Komeda Jazz Festival”, JaZz Gdyni”, „Jazz Camping Kalatówki”, „Krakowskie Zaduszki Jazzowe”, „Pomorska Jesień Jazzowa”, „Hanza Jazz Festival”, „Świdnickie Noce Jazzowe”, „Green Town of Jazz”, „Jazz w Lesie”, „Memorial to Miles”, „Sumy Jazz Fest” (Ukraina), „RCK Pro Jazz”, „Jazz nad Sanem”, „Verdener Jazz und Blues Tage” (Niemcy), „Baltic Song Festival” (Karlshamn–Szwecja), „Jazz Goes to Town” (Czechy), „Legnica Cantat”, „Gitarą i Piórem” i wielu innych.